Drakonir
Gracz
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łaziska \G/órne
|
Wysłany: Śro 13:49, 24 Gru 2008 Temat postu: Bóstwa |
|
|
Podręcznikowe bóstwa z Warhammer Fantasy Role Play:
MANANN
Opis: Manann jest synem Taala i Rhyi. Jako bóg oceanów kontroluje przypływy i odpływy i prądy morskie, samemu będąc nieprzewidywalnym i zmiennym jak morze. Jest zwykle przedstawiany jako olbrzymi mężczyzna o potężnej budowie ciała, noszący szpiczastą koronę z czarnego żelaza, ubrany, podobnie jak jego ojciec, w barbarzyński strój.
Charakter: Neutralny
Symbole: Manann jest najczęściej przedstawiany za pomocą fali (tego symbolu używają też pomniejsze bóstwa wodne). Równie często używane są inne znaki: korona zwieńczona pięcioma szpikulcami, trójząb i sylwetka albatrosa. Kapłani Mananna zwykle przywdziewają zielononiebieskie lub niebieskoszare habity, czasem ozdabiają je wzorem niebieskich fal na białym tle.
Przykazania: Przykazania są w większości sformalizowanymi przesądami, nie można np. gwizdać na statku, wypływać 13 każdego miesiąca i zabijać albatrosów.
MORR
Opis: Bóg śmierci i władca świata umarłych, a także marzeń sennych i przepowiedni. Jak głoszą mędrcy jest mężem Vereny, która doradza mu w wielu kwestiach.
Charakter: Neutralny
Symbole: Morra przedstawia się zazwyczaj jako wysokiego, wyglądającego na zamyślonego mężczyznę o nieobecnym spojrzeniu i arystokratycznych manierach. W kulcie Morra najczęściej używanymi symbolami są brama (w formie dwóch prostych filarów i prostopadłej do nich poprzeczki) oraz kruk (który jest uznawany za zwierzęcą formę tego bóstwa). Bogu śmierci przypisuje się kolor czarny.
Przykazania: Wszyscy nowicjusze i kapłani Morra muszą przestrzegać takich przykazań:
1. Muszą sprzeciwiać się nekromantom i wyznawcom Khàina przy każdym spotkaniu, w każdym czasie i miejscu.
2. Nie wolno im odmówić prośbie o odprawienie pogrzebu.
3. Nie wolno im wchodzić ani zakłócać spoczynku zmarłych w miejscu, które zostało poświęcone i oddane pod opiekę Morra.
4. Nigdy nie mogą przywołać do istnienia ożywieńców, jeśli nie otrzymają specjalnego pozwolenia Morra(poprzez omen, wróżbę lub sen).
MYRMIDIA
Opis: Bogini wojny, patronka żołnierzy i strategów. Według mitologii Starego Świata Myrmidia jest córką Vereny i Morra. Boginię tą przedstawia się jako wysoką, dobrze zbudowaną, młodą kobietę w pełnym uzbrojeniu żołnierza pochodzącego z południowych krain Starego Świata.
Charakter: Neutralny
Symbole: Może przybierać kształt orła. Symbolem bogini wojny jest włócznia umieszczona za okrągłą tarczą. Kolorami przypisanymi Myrmidii są biały, niebieski i czerwony.
Przykazania: Największe cnoty według kultu Myrmidii to honor, odwaga, posłuszeństwo wobec wojskowych zwierzchników i rozsądek w dowodzeniu.
SHALLYA
Opis: Bogini leczenia, miłosierdzia i szczęśliwych narodzin.
Według wierzeń jest córką Vereny i Morra. Zwykle przedstawia się ją jako młodą i piękną, wiecznie płaczącą dziewczynę. Symbolem tej bogini jest biały gołąb lub serce z wypływającą z niego kroplą krwi.
Charakter: Dobry
Symbole: Barwy charakterystyczne dla jej kultu to biały i złoty. Shallya patronuje przede wszystkim kobietom. Sprzeciwia się okrucieństwu i walce, obliguje swoich wyznawców do pomocy innym ludziom, szczególnie potrzebującym leczenia. Kapłani Shallyi to najczęściej kobiety.
Przykazania: Shallya nie ma większych wymagań nad dobro drugiej istoty.
TAAL
Opis: Bóg natury, początkowy czczony wraz z Rhyą jako bóg Ishernos. Jest mężem Rhyi. Bóg ten sprawuje władzę nad siłami natury, pogodą i dzikimi bestiami. Jest panem lasów i gór, wszelkich dzikich obszarów Starego Świata.
Charakter: Neutralny
Symbole: Taal przez wyznawców jest zazwyczaj przedstawiany jako ubrany w skóry, potężny mężczyzna z długimi włosami okrytymi czaszką jelenia. Jako zwierzęce formy przypisuje mu się niedźwiedzia i bizona. Symbole używane w kulcie Taala zależą od tego, w jakim aspekcie jest on wyznawany:
- pod postacią pana bestii - czaszka jelenia lub stylizowany wzór ludzkiej głowy z jelenimi rogami;
- pod postacią boga pogody - kamienny topór (którym według mitologii wywołuje pioruny, błyskawice i lawiny, uderzając w górskie szczyty).
Kapłani i nowicjusze Taala stosują najczęściej kolory natury - szary, ciemnobrązowy, lub brązowozielony.
Przykazania: Bóg natury zobowiązuje swoich wyznawców do życia w zgodzie z siłami przyrody. Jest przeciwnikiem zbędnego okrucieństwa wobec zwierząt.
VERENA
Opis: Bogini nauki, mądrości, rozwagi i sprawiedliwości, oraz patronka uczonych i myślicieli. Jest żoną Morra. Verenę przedstawia się jako wysoką, poważną, pełną godności kobietę o klasycznej urodzie.
Charakter: Neutralny
Symbole: Kolorem reprezentującym tą boginię jest biały, ponieważ brak koloru oznacza neutralność i bezstronność. Cechy te są najważniejszymi cnotami według kultu Vereny. Symbolami bogini są:
* sowa - oznaczająca mądrość i rozwagę;
* waga - symbolizująca sprawiedliwość;
* miecz skierowany ostrzem do dołu - reprezentujący siłę stosowaną do zwalczania niesprawiedliwości.
Przykazania: Cechami cenionymi przez Verenę są prawdomówność, praworządność, umiłowanie wiedzy, zachowywanie powierzonej tajemnicy.
Khàine
Opis: Bóstwo morderstw, patron zabójców i morderców. Według mitologii jest młodszym bratem Morra. Khàine zazdrości Morrowi władzy nad zmarłymi, dlatego kradnie dusze istot zamordowanych lub złożonych mu w ofierze podczas obscenicznych i brutalnych rytuałów. Kult Khàine'a jest zakazany w całym Starym Świecie, istnieje jednak duża ilość ukrytych sekt, do których należą najczęściej mordercy, skrytobójcy i rabusie. Khàine jest najwyższym bóstwem w Naggaroth, królestwie Mrocznych Elfów.
Charakter: Skrajnie zły
Symbole: Przedstawia się go zwykle jako kucającą postać z wielkim, groteskowym pyskiem uzbrojonym w kły i rogi. Posiada również cztery ręce, w których dzierży sztylety.
Przykazania:Tylko jedno: morduj.
RHYA
Opis: Bogini ziemi, początkowa czczona wraz z Taalem jako bóg Ishernos. Jest małżonką Taala.
Charakter: Neutralny
Symbole: brak
Przykazania: brak
KHORNE
Opis: Jeden z głównych bogów Chaosu. Jest znany jako Krwawy Bóg, Pan Czaszek, Łowca Dusz i Władca Bitwy. Jest to najbardziej nienawistny i morderczy bóg Chaosu. W związku z tym, że Khorne surowo zakazał swoim wyznawcom posługiwać się magią, żaden Czarnoksiężnik Chaosu nie może nosić jego znamienia oraz jako jedyny z czterech Mrocznych Bogów nie posiada własnej Domeny Magii.
Charakter: Skrajnie zły
Symbole: brak
Przykazania: brak
NURGLE
Opis: Jeden z głównych bogów Chaosu. Ten znany jako Władca Zarazy, Wielki Niszczyciel, Pan Plagi i Władca Much bóg uosabia nieunikniony rozkład wszystkich żywych istot. Bóg zarazy, chorób i plugastwa.
Charakter: Skrajnie zły
Symbole: brak
Przykazania: brak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Drakonir dnia Nie 16:27, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|